czwartek, 3 sierpnia 2017

Jak dostałam VISA? + pierwsza host rodzina w Colorado!


Do mojego odlotu do USA zostaje tylko 15 dni a nie oddzielną częścią formalności dotyczących roku za granicą są bilety lotnicze, ubezpieczenie jak i VISA. Jak wyglądało moje spotkanie na ambasadzie? W jakim mieście i w jakiej pierwszej host rodzinie zamieszkam? Tego i jeszcze więcej dowiecie się w poniższym poście!



Narty moimi nowymi koleżankami?

Jak już wcześniej wspominałam, swój najbliższy rok szkolny spędzę na wymianie studenckiej w USA w Stanie Colorado, w mieście Breckenridge. Miasteczko ma około 5000 mieszkańców jednak jest to dosyć znany Ski resort w Summit County liczące 30 000 mieszkańców. Znajomi najczęściej odpowiadają: "Breckenridge? Fajne miejsce! Spędzałem tam ferie jeżdżąc na nartach!" Pomimo tego iż ja i narty nie jesteśmy bliskimi przyjaciółmi, cieszę się na rok spędzony w nowym dla mnie miejscu, gdzie na pewno sporo się nauczę i spotkam mnóstwo nowych ludzi.



Zmiana planów, będę mieszkała w rodzinie z psem i 3 córkami!

Pomimo tego iż od początku moja YEO (Youth Exchange Officer), Jenni wspominała iż będę mieszkać z nią, niedawno bombardowała mnie bardzo ważną dla mnie nowiną. Będę mieszkać w rodzinie z psem i 3 córkami! Życie z Jenni też by mi się podobało, iż jest wegetarianką jak i ja i mieszka sama więc uważam, że spędzałybyśmy wspólnie mnóstwo czasu.. jednak nowa rodzina wygląda być na bardzo miłą, mama Anne jest wegetarianką, z ojcem zobaczę się aż we wrześniu.

Mają 3 córki - Claire spędzająca wymianę we Francji, Marin, która wyjeżdża do college'u i Cece, z którą będę wspólnie uczęszczać do tego samego liceum! Mieszka z nimi też piesek Toby, z którym na pewno się zaprzyjaźnię.



VISA Interview w Bratysławie 

Jeszcze przed tym niż dowiedziałam się o nowej host rodzinie, pojechałam do Bratysławy w sprawie VISA, które umożliwia mi pobyt na terenie Stanów. Cały proces nie był najprostszy jednak udało mi się wszystko dowiedzieć i załatwić. Przeszłam przez mnóstwo formularzów czy też opłat (VISA kosztowało mnie ok. 300 $) aż wreszcie umówiłam się na spotkanie na ambasadzie. Spotkanie odbyło się 25 lipca a paszport zwrócono mi w przeciągu tygodnia. Niestety na ambasadzie było mnóstwo ludzi i całe czekanie zajęło aż 2 godziny. Było warto poczekać na słowa Pani wniosek o VISA został potwierdzony. Całe interview odbyło się przy okienkach w języku angielskim w kilku etapach.




Jak sami mogliście zobaczyć, załatwianie formalności dla ucznia wyjeżdżającego na wymianę nie jest takie proste. Jest to spora odpowiedzialność jak i również doświadczenie na całe życie. Cieszę się, że ta przygoda zbliża się ogromnymi krokami jednak z dnia na dzień myśl o rozstaniu z najbliższymi boli mnie coraz bardziej. Cóż, jedne drzwi się otwierają a drugie zamykają, ja już jestem w pełni gotowa wejść i rozpocząć jeden z najważniejszych etapów w moim życiu!

Serdecznie zapraszam was do zaobserwowania mnie na moich mediach społecznościowych i zadawania mi pytań odnośnie mojego pobytu w Stanach!


Instagram: @jorgista225

Facebook: Karina Twardowska

Snapchat: leonetta225

Udostępnij

2 komentarze :

Designed by Blokotek. All rights reserved.